Een simkaart van KPN blokkeert als je 3 keer het verkeerde pincode hebt ingegeven. Om je simkaart weer te kunnen gebruiken moet je nu een pukcode ingeven. Bij KPN is het mogelijk gratis een pukcode aan te vragen. Dit is mogelijk voor een KPN abonnement, KPN Sim-Only abonnement en KPN Prepaid.

KPN Abonnement / Sim-Only

Je nieuwe pukcode kun je aanvragen door aan te loggen op MijnKPN. Let op, als je dit nog niet hebt aangevraagd dan gaat het niet lukken omdat je een smsje krijgt met je code en je simkaart geblokkeerd is. In dit geval kun je het beste even contact opnemen met de klantendienst van KPN.

Mocht de IMEI nummer benodigd zijn dan kun je deze opvragen op je telefoon door te bellen naar *#06, je krijgt ne een sms met je IMEI nummer. Je kunt het IMEI nr ook in je telefoon vinden of onder de accu van je telefoon.

KPN Prepaid

Heb je een KPN Prepaid simkaart en wil je hiervoor een nieuwe pukcode aanvragen? dit kan helaas alleen door contact op te nemen met de KPN klantendienst.

Nadat je de nieuwe pukcode hebt ingegeven kun je het toestel weer normaal gebruiken.

Mocht er een KPN winkel in de buurt zijn dan is het ook mogelijk om daar even langs te gaan met je telefoon en simkaart. Zij kunnen je ook helpen aan een nieuwe pukcode.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *