
Een simkaart van KPN blokkeert als je 3 keer het verkeerde pincode hebt ingegeven. Om je simkaart weer te kunnen gebruiken moet je nu een pukcode ingeven. Bij KPN is het mogelijk gratis een pukcode aan te vragen. Dit is mogelijk voor een KPN abonnement, KPN Sim-Only abonnement en KPN Prepaid.
KPN Abonnement / Sim-Only
Je nieuwe pukcode kun je aanvragen door aan te loggen op MijnKPN. Let op, als je dit nog niet hebt aangevraagd dan gaat het niet lukken omdat je een smsje krijgt met je code en je simkaart geblokkeerd is. In dit geval kun je het beste even contact opnemen met de klantendienst van KPN.
Mocht de IMEI nummer benodigd zijn dan kun je deze opvragen op je telefoon door te bellen naar *#06, je krijgt ne een sms met je IMEI nummer. Je kunt het IMEI nr ook in je telefoon vinden of onder de accu van je telefoon.
KPN Prepaid
Heb je een KPN Prepaid simkaart en wil je hiervoor een nieuwe pukcode aanvragen? dit kan helaas alleen door contact op te nemen met de KPN klantendienst.
Nadat je de nieuwe pukcode hebt ingegeven kun je het toestel weer normaal gebruiken.
Mocht er een KPN winkel in de buurt zijn dan is het ook mogelijk om daar even langs te gaan met je telefoon en simkaart. Zij kunnen je ook helpen aan een nieuwe pukcode.
Hoi wil graag puckcode maar dit nummer van mijn zoontje staat niet on mijn kpn.
Hoe kan ik nu aan de puckcode komen
Beste Daisy, ik heb even gekeken en je kunt je pukcode ook middels een formulier aanvragen. Ik denk dat dit het meeste gedaan wordt bij prepaid simkaarten. https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode-opvragen.htm
Ik heb hier de link waarmee je direct op de pagina van Pukcode opvragen komt .
Stap 1 mobiele nummer invullen , stap 2 simkaartnummer invullen (staat op de simkaart) , stap 3 klik voor aanvraag pukcode even wachten en het nummer verschijnt in beeld
https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/pukcode-opvragen-1.htm
( ik plaats dit voor een volgende die het zelfde probleem heeft )
ik ben mijn pukcode nodig
ik ben mijn pukcode kwijt